Naar Pu Luong National Park - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Naar Pu Luong National Park - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Naar Pu Luong National Park

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 Juli 2017 | Vietnam, Hanoi

Gisteravond toen we wilden gaan douchen en slapen, ging opeens de muziek aan in de homestay. Mrs. Ling kwam gelijk op me af om te dansen. Ik kon natuurlijk geen "nee" zeggen dus ik ben met haar gaan dansen. Mark ging toen ondertussen met een groepje Vietnamezen roken. Wederom wilden zij shaggies van Mark draaien. Hij kreeg een soort Bong in zijn handen. Voordat hij deze mocht gebruiken moest hij eerst gaan zitten. Dit wegens flauwval gevaar. Zoals we allemaal weten is Mark een stevige roker en was deze maatregel niet nodig. Met een blije kop bleef meneer aan de Bong zuigen. Toen Mark daar klaar mee was, moest hij van Mrs. Ling met mij dansen. We hebben toen de cha cha cha gedaan en dit vonden ze helemaal te gek! Andere toeristen hebben dit voor ons gefilmd. Het was zo ontzettend heet, want om 22:00 uur was het nog steeds 23°, maar het was te leuk om te stoppen. Toen ik uiteindelijk met een drijfnat shirt op de dansvloer stond, besloten we toch te gaan douchen en daarna te gaan slapen.
De volgende ochtend was ik alweer ik 5:30 uur wakker. Op mijn gemakje ben ik uit bed gegaan en heb ik op het terrein rondgelopen en gezien hoe Vietnam langzaam wakker werd. Van Mr. Ling kregen we een kopje thee. Terwijl we op het ontbijt wachtten, hebben Mark en ik even op Facebook ed. gekeken hoe het met het thuisfront gesteld was.
Na het ontbijt was het tijd om onze spullen te pakken en ons klaar te maken voor een andere hike. We namen afscheid van onze gastheer en -vrouw en gingen op pad.
Eerst hebben we een halfuur door de omgeving van Mai Chau gelopen. Daarna bracht de chauffeur ons naar Pu Luong National Park. Via een smalle bergweg reden we omhoog naar een omgeving die nog groener was dan degene waar we vandaan kwamen. Onderweg moest ik niet te veel naar beneden kijken. Op nog geen meter afstand van de auto lag een gigantische afgrond. Het uitzicht was daarin tegen prachtig!
Toen we bovenop de bergen waren, werden we afgezet en begon onze hike van twee uur door Pu Luong. Het uitzicht was wederom prachtig. Waar de rijstvelden in Mai Chau lang en uitgerekt waren, lagen de rijstvelden in deze omgeving trapsgewijs tegen de berg opgestapeld. Het gaf het typische beeld weer wat ik van Azië had verwacht.
We daalden langzaam naar beneden richting het restaurantje waar we zouden gaan lunchen. Onderweg passeerden we kleine dorpjes. Het straatbeeld had, voor mij, veel weg van Ada Foah. Enkel de mensen en de woorden op het bord waren anders. Overal liepen dieren en alle kinderen riepen en zwaaiden naar ons.
Na twee uur kwamen we dan aan in het restaurant. Daar ontdekte ik dat ik mijn schoenen stuk had gelopen. De gehele zool was er onder vandaan gekomen. Mark en Khuong zijn direct opzoek gegaan naar andere schoenen of lijm. Uiteindelijk kwamen ze terug met lijm en hebben ze mijn schoenen gerepareerd.
Terug in het restaurant konden we beginnen aan de lunch, welke bestond uit noodlesoup met beef.
Na de lunch begon voor onze een lange hike van ruim vijf uur. We gingen helemaal de bergen in. We hebben prachtige plekken gezien. Toen we in een dorp aankwamen, heeft Mark samen met wat jongens een pool spel gespeeld. De jongens hadden een kaartendek waaruit ze kaarten trokken. De kaart moest je voor jezelf houden en het was de bedoeling om een ander zo snel mogelijk uit het spel te spelen. Het aantal van de kaarten stond namelijk gelijk aan het aantal van de ballen. Speelde je je eigen bal eruit, dan had je gewonnen en bij het uit spelen van drie speler was je ook de winnaar. Uiteindelijk heeft Mark drie potjes gewonnen en 15. 000 dong gewonnen.
Toen Mark uitgespeeld was gingen we verder de bergen in. Dit was een zware klim, waarbij op een bepaald moment het huilen me nader stond dan het lachen. Eenmaal bovenaan aangekomen, was ik zo blij dat ik de trek had afgemaakt. We slapen nu in een schattig rietenhutje boven een stroomversnelling. Er zijn amper toeristen en het uitzicht is fantastisch. Om de hoek van de homestay ligt een meertje waar je kunt zwemmen en als dat niet genoeg is kun je ook nog zwemmen in de stroom versnelling.
Mark en ik zijn eerst lekker in ons hutje gaan zitten met een biertje. Daarna hebben we gezwommen in het meertje om vervolgens die avond even lekker te relaxen en bij te komen van de lange wandeling.

  • 29 Juli 2017 - 10:32

    Huub:

    Wat is het geweldig dagelijks te kunnen lezen waar jullie zijn en wat jullie allemaal meemaken. Zou je misschien ook foto's kunnen laten zien? Groetjes, Huub.

    Ps gaat goed met the cats & dogs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 35278

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Vietnam

06 Mei 2011 - 15 Mei 2011

Religieuze plaatsen en verhalen

07 Augustus 2008 - 02 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: