Relaxen en vrienden maken in Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Relaxen en vrienden maken in Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Relaxen en vrienden maken in Mui Ne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 Augustus 2017 | Vietnam, Mui Ne

Na alle spectaculaire verhalen die we de afgelopen weken getypt hebben, zal het reisverslag van vandaag en morgen wellicht wat minder interessant zijn voor jullie. We staan in relaxmodus en dat betekent dat we de dag hier doorbrengen met zwemmen in de zee of het zwembad, het lezen van een boekje en lekker liggen te luieren in de zon. Om voor wat afwisseling te zorgen, spelen we ook af en toe een potje pool, waarna we weer lekker gaan luieren.
s ' Avonds gaan we wel op pad. Dit omdat het eten buiten het resort beter is en we ook graag nog wat sfeer proeven van Mui Ne zelf. Maar heel eerlijk gezegd is er weinig Vietnamees aan. Het is een Russisch vakantieoord en dat zie je in het straatbeeld terug. Veel winkels hebben in schreeuwende neonletters Russische woorden boven hun ingang staan. Menu's komen in het Vietnamees, Engels en Russisch en ze hebben hier kleine winkels, welke vol staan met sterkte drank zoals vodka. Zelfs de eetstokjes lijken in dit gebied compleet verbannen te zijn. Eigenlijk zijn we terecht gekomen in Little Russia.
Vinden we dit leuk? Nee, eigenlijk niet, maar we hebben geen zin om te balen op onze vakantie. Bovendien hebben we sinds onze aankomst in Zuid Vietnam al besloten dat we deze regio het minst leuke deel van heel het land vinden. En dat is eigenlijk niet erg ook. Ik vind ook niet alle regio's van Nederland even prettig. Er is zon en we hebben elkaar en dat maakt dat we ons toch prima kunnen vermaken hier.
Vanavond zijn we eerst opzoek gegaan naar een scooter, zodat we wat mobieler waren in dit gebied. Op slechts tien minuten van ons resort vandaan vonden we een scooter verhuur. Voor slecht €3,70 hadden we weer een scooter voor onze beschikking. Helemaal blij met onze nieuwe iron horse zijn we op weg gegaan en kwamen we terecht in Joe's Café. Een relaxte tent met live music. We raakten al snel aan de praat met de artiesten van die avond, Clive en Andi, en na hun optreden werden we meegevraagd naar de lokale pub van Mui Ne. Dit was echt een toffe plek! De pub werd gerund door een echte Ier. De biertjes vloeiden dan ook rijkelijk. Al snel schoven twee Russische dames aan. Deze meiden waren ook heel tof en met zijn zessen hebben we tot in de vroege uurtjes bier gedronken.
Om 3:45 uur besloten we dat het dan echt tijd was om terug te rijden. In de stilte van de nacht reden we door de straat van Mui Ne. Wat een heerlijk gevoel! We willen ergens nooit meer naar huis! Het reizen heeft ons bij de hart gegrepen. De vrijheid, de mensen die je leert kennen. Het werkt verslavend.
Na tien minuten kwamen we aan in ons hotel. Daar zijn we direct gaan slapen.