Aan de kust in Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Aan de kust in Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Aan de kust in Hoi an

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Augustus 2017 | Vietnam, Hoi An

Vandaag hebben Mark en ik lekker uitgeslapen. We werden om 08:30 uur wakker en zijn toen op ons gemak gaan ontbijten. Toen we na het ontbijt terug kwamen hadden de dames van de housekeeping ons bed mooi opgemaakt. Ze hadden van handdoeken een hart gemaakt met daarin, van bamboebladeren, de woorden happy birthday geschreven.
Het hotel schonk sowieso veel aandacht aan de verjaardag van Mark. Overal waar hij kwam werd hij gefeliciteerd.
Hij voelde zich dan ook echt jarig vandaag.
Deze dag wilden we lekker relaxen, we besloten daarom een scooter te huren en naar het strand te gaan. Voor €3,70 euro hadden we voor 24-uur een scooter tot onze beschikking.
Hoewel ons verschillende keren vertelt is dat Hoi an geschikt is voor toeristen om een scooter te huren, was het toch best spannend. Het verkeer is weliswaar een stuk rustiger, maar er gebeurd stiekem nog best veel op de weg.
Om 11:00 uur kwamen we aan bij het privéstrand van ons hotel. Hier ben ik direct het water in gedoken.
Nu ben ik altijd al gek op het strand geweest, maar na al die actieve dagen voelde dit als een vakantie tijdens onze vakantie! Heerlijk dat zand tussen je tenen, de geur van zout water en een verkoelend briesje!
Aan het eind van de middag maakte de zon ruimte voor donkere wolken. In de verte kon je het donderen al horen en de bui bleek al snel dichterbij te komen. Mark en ik hebben daarom besloten om de scooter naar het hotel te pakken.
Daar aangekomen, bleek dat het hotel een verjaardagstaart had laten bezorgen, want op ons bed stond een doosje van de bakkerij. Het doosje was voorzien van kaarsjes en al, dus we konden lekker genieten van een stukje taart!
Toen we van de taart gegeten hadden, zijn we op de scooter gestapt richting Hoi an.
Daar hebben we gedineerd om vervolgens de kroeg in te duiken om Mark zijn verjaardag te vieren.
Daar kreeg hij een speciaal verjaardagsverrassing. Van glazen bouwden ze een toren, welke met sterkte drank werd overgoten en in brand werd gezet. Terwijl ze dit deden was er vuurwerk (heel veilig in het café zelf) en zong heel het personeel mee met het verjaardagsliedje dat was opgezet.
Aan het einde kreeg Mark een drankje aangeboden en werd hij door iedereen gefeliciteerd.
Om 01:00 uur ben ik (want ik was de BOB) terug naar huis gereden op de scooter, met een zatte, maar tevreden Mark achterop.