Anniversary in Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Anniversary in Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Anniversary in Hoi an

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Augustus 2017 | Vietnam, Hoi An

Vandaag begon onze dag met een klein feest momentje. Mark en ik zijn vandaag een jaar getrouwd en daar hebben we toch even bij stil gestaan. Daarna zijn we gaan fietsen door Hoi an. Dit keer was Long onze gids. We kregen een rondleiding over kleine boerderijtjes waar we verschillende groenten en kruiden kregen te proeven. Daarna zijn we in een halfuur naar een dorp gereden, waar een man allerlei spullen van bamboe maakt. Fietsen, keukens, wiegen, rietjes en zelfs een auto!
Vanaf dit huis zijn we naar de rivier gereden waar we onze fietsen inruilden voor een kajak. De kajaks moesten echter wel eerst klaar gemaakt worden. Mark en ik zijn daarom eerst wat gaan drinken in een koffiehuisje vlakbij. Daar heb ik de Vietnamese ijskoffie geprobeerd. Deze was super!
Om 10:00 uur konden we dan in onze kajak stappen en via smalle waterweggetjes voeren we de mangroves in. De omgeving was bijzonder rustig en heel mooi. Helder blauw/groen water met palmbomen die hun bladeren in de zon hadden en hun wortels in het water.
Ondanks dat het fantastisch was om door het water heen te kajakken, was het wel ongelofelijk heet, namelijk 40°C. We zijn dan ook allebei een verbrand, En dat terwijl we ons hadden ingesmeerd met zonnebrand en een hoed op onze bol hadden.
Na de kajaktocht zijn we terug gereden naar het hotel. Daar ontdekten we dat er problemen waren met de boeking van onze volgende overnachting. Deze zou namelijk in het Sea and Sand Hotel aan de kust zijn, maar deze bleek gerestaureerd te worden en daarom was onze boeking geannuleerd. Mark en ik hadden ons verheugd op enkele dagen op het strand, maar het hotel dat ze als vervanging voor ons hadden geregeld lag niet aan de kust. Toch zijn we even gaan kijken en werden we blij verrast door de locatie. Het is een stukje hemel op aarde. Prachtige witte gebouwen in koloniale stijl. Een kleurrijke tuin en een tropisch zwembad. We vonden het eigenlijk niet zo erg dat we waren overgeplaatst. Bovendien rijdt er dagelijks een shuttlebus naar het strand, waardoor we toch kunnen genieten van de zee.
Rond 18:00 uur moest ik me van Mark klaar gaan maken voor de avond. De enige informatie die ik kreeg was: "Trek de mooiste jurk aan die je bij je hebt en zorg dat je om 19:00 uur klaar staat."
Natuurlijk stond ik om 18:30 uur al klaar. Het enige wat Mark mij toen vertelde was dat we op een speciale plek gingen eten. Iedereen die me een beetje kent zal begrijpen hoe ik dat laatste halfuur heb uitgezeten... Stuiterend en gestresst, controle freak die ik ben....
Om 19:15 uur stopte er dan eindelijk een auto voor het hotel, die ons bracht naar een rijstveld met in de verte allemaal lichtjes.
We moesten een lang pad aflopen, dat verlicht werd door kleine lantaarns. Halverwege het pad kwam er een dame naar ons toe met in haar handen een welkomsdrankje en koude, verfrissende, vochtige handdoekjes. Zij bracht ons naar een rijstveld, waar in het midden een schattig hutje stond met een prachtig gedekte tafel. Om het hutje stonden allemaal brandende fakkels. Het was magisch! En wat bleek, Mark en ik zouden daar gaan eten en hadden een eigen serveerster en chef-kok tot onze beschikking. Enigszins overdonderd nam ik plaats aan tafel. Mark vroeg telkens of ik wel blij was, maar ik was zo verrast dat het gewoon even duurde voordat ik in staat was om normaal te communiceren.
Toen ik eenmaal met Mark aan de wijn zat en weer kon praten, vertelde de dame het menu voor die avond. In totaal waren het zes verschillende gerechten, bestaande uit verschillende ingrediënten uit de omgeving. Toevallig hadden we die, deze middag bij de farmers gezien!
Het was zo'n romantisch diner. Met zijn tweetjes in een verlaten rijstveld met allemaal lichtjes om ons heen. We hadden onze huwelijksdag niet beter kunnen vieren!
Na het eten nam Mark me mee naar het oude centrum van Hoi an. Daar stapten we in een bootje en kregen we twee lantaarns aangereikt. De boot voer ons naar een rustige plas waar allemaal andere lantaarns dreven. Mark en ik mochten een wens doen en vervolgens ook onze lantaarn te water laten. Ook dat was weer super romantisch!
Toen we terug reden naar ons hotel dacht ik dat de avond over was, maar toen ik de hotelkamer instapte werd ik verrast met allemaal rozenblaadjes op het bed. Ook toverde Mark twee champagneglazen te voorschijn en een fles Moët. Op het balkon hebben we geproost en de champagne gedronken en gewacht totdat het twaalf uur werd, zodat we op Mark zijn verjaardag konden proosten.

  • 09 Augustus 2017 - 16:41

    Sanne:

    Ahhhhh poepies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 35246

Voorgaande reizen:

25 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Vietnam

06 Mei 2011 - 15 Mei 2011

Religieuze plaatsen en verhalen

07 Augustus 2008 - 02 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: