Terug naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Terug naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Terug naar Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Augustus 2017 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen hebben Mark en ik heerlijk uitgeslapen. We hadden een vrije ochtend ingepland.
Toen we wakker werden hebben we eerst de tassen ingepakt en zijn we om 10:00 uur uitgecheckt. Daarna zijn we op ons gemakje naar een restaurant gelopen om te ontbijten.
Vietnam staat bekend om zijn koffie en ik vond het deze ochtend een goed moment om dit eens te proberen. Het was inderdaad heel goede koffie!
Na ons ontbijt hebben we een rondje rondom het meer van Sapa gelopen, om vervolgens op een ander terras te belanden. Daar hebben we zitten praten met een Nederlandse jongen. Hij was net uit Myanmar gekomen en moest erg wennen aan het toeristische Vietnam. Het was een erg leuk gesprek, waarin we ontdekten dat we allebei op dezelfde hogeschool zaten en praatten over de droomreizen die we nog wilden maken, of al gemaakt hadden.
Om 14:30 was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen, want wij moesten de bus naar Hanoi halen. Deze vertrok om 15:15 uur.
Het was een lange rit terug, maar gelukkig was de bus erg comfortabel en voorzien van Wi-Fi. Mark en ik hebben daarom onderweg een show van Bert Visscher zitten kijken. Onderweg stopte de bus voor een korte etenspauze. In een soort gigantische hal (vergelijkbaar met onze Europese wegrestaurants) hebben Mark en ik gauw wat Pho Bó gegeten. Dit is Vietnamese rijstnoodlesoep met biefstuk.
Rond 21:00 uur kwamen we dan eindelijk aan in Hanoi. We werden dit keer niet voor het hotel afgezet, omdat er in Hanoi een autoloze vrijdag was. Dit betekende dat we een stuk moesten lopen met onze tassen van ruim 20kg. Super vet, want dit is toch het ultieme backpack gevoel! Om de tocht wat minder zwaar te maken haalden we onderweg een biertje en liepen we zo richting ons hotel. Daar kwamen we uiteindelijk om 21:30 uur aan.
Ik wilde heel graag de stad in, maar mijn voeten hadden weer eens maatje olifant, dus in plaats daarvan is Mark bier gaan halen in de stad en ben ik in een kruidenbadje gestapt, in de hoop dat dit zou werken voor de pootjes.
Morgen zal onze laatste dag zijn in het Noorden van Vietnam. 's Avonds zullen we met de nachttrein reizen naar Hue, wat in Centraal Vietnam ligt. Dit betekent ook dat we alweer op de helft van deze fantastische reis zijn.... En we willen eigenlijk nog lang niet naar huis! Maarja time flies when you're having fun...
We zijn heel benieuwd naar de nieuwe omgeving, hoewel we het groene, bergachtige Noorden zeker gaan missen!
Daarom gaan we morgen nog even ultiem genieten van alles dat Hanoi ons te bieden heeft!