Reis en aankomst Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Reis en aankomst Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Juli 2017 | Vietnam, Hanoi

Eindelijk is het dan zo ver! We gaan naar Vietnam! Om 12:00 komen we samen met Huub en Lies aan op Schiphol, waar het op dat moment erg druk is met andere vakantiegangers. We eten gezamenlijk een broodje, waarna ze ons uitzwaaien bij de incheckbalie.
Mark en ik hebben mazzel, want ondanks de drukte komen we vrij snel door de bagagecheck heen.
Vervolgens begint onze reis van ruim 20 uur. Eerst vliegen we in 6,5 uur naar Dubai. Daar hebben we een tussenstop van 5 uur om vervolgens in 6,5 uur door te vliegen naar Hanoi.
Wanneer we daar aankomen zijn we dan ook gesloopt, maar we zijn ook reuze enthousiast en dat houdt ons op de been.
Voordat we toegang krijgen tot Vietnam, moeten Mark en ik eerst ons visum aanvragen. Bij de immigration office leveren we onze documenten en paspoorten in. Vervolgens is het wachten tot ze je naam omroepen en ze je (vaak lelijke) paspoortfoto laten zien op een groot scherm.
Mark en ik moeten erg lachen om de manier waarop de verschillende Nederlandse namen worden uitgesproken.
Om 13:45 uur staan we dan eindelijk buiten. We leren Khuong kennen. Hij zal de komende periode met ons door Noord Vietnam reizen.
Onderweg naar Hanoi vertelt hij vanalles. Ook legt hij uit hoe we een kruispunt moeten oversteken met veel scooters: "You have to walk slowly and assured. Don't run. They wil hit you when they are trying to drive around you."
's Avonds proberen we de tips van Khuong direct uit. Hoewel de eerste keer oversteken wat eng en ongemakkelijk was, gaat het nu al veel beter. Vol zelfvertrouwen stappen we de straat op waar scooters sierlijk om ons heen bewegen.
Terwijl we onze oversteekskills aan het testen zijn, lopen we tegen een heel schattig restaurantje. Hier drinken we een biertje en genieten we van inktvis van de bbq en noodles met beef.
Daarna besluiten we om terug te gaan naar ons hotel, zodat we voldoende slaap kunnen inhalen voor de volgende dag.

• 26 Juli 2017 - 15:25

Joa:

Superleuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen! Zo te lezen was de heenreis al een avontuur opzich. Leuk dat jullie ook een gids hebben. In zo'n onbekend groot land kan je dat veel kostbare tijd schelen, en zo kun je zoveel mogelijk dingen doen en plaatsen zien zonder al te veel stressen. Het verkeer is daar echt heel anders dan wij gewend zijn zag ik al in de snaps. Het lijkt me leuk om jullie zelf eens op zo'n scootertje te zien, maar ik weet niet of dat (legaal) kan.

De inktvis was van Mark? Het lijkt mij een leuke manier om nieuwe dingen te proberen en mijn smaak te verruimen.

Heel veel plezier samen komende weken! Ik hoop dat jullie heel veel zullen schrijven, maar alleen als je tijd hebt natuurlijk ;-)

Groetjes Joa

• 26 Juli 2017 - 22:29

Huub:

He kanjers leuk om te lezen wat er met jullei gebeurt, kan niet wachten op de volgende verhalen, heel veel plezier, groetjes Huub.