Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Marjolein Beek-Stolk - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Mei 2011 | Israel, Tel Aviv

Vanmorgen stond onze allerlaatste excursie gepland. Het allerlaatste verhaal van Niek en de allerlaatste filosofische discussie!!
Wat hebben we genoten van een prachtige reis, een reis die niemand van ons zal vergeten!
We begonnen onze dag in Caesarea. Een prachtige Romeinse opgraving aan de Middelandse Zee kust!
Nadat Niek zijn laatste verhaal had gedaan, mochten we allemaal zelfstandig langs de opgraving lopen. De meesten belandden aan het strand, hebben daar de voetjes in het koele water gekoeld of gezocht naar mooie schelpjes. Anderen hebben gewoon heerlijk genoten van het moment!
Je kon zien dat iedereen zijn laatste moment in Israel koesterde.
We konden helaas niet al te lang blijven, want we moesten weer op tijd op het vliegveld staan voor onder andere de grondige securitycheck.
In de bus opweg naar het vliegveld hadden we allemaal nog gesprekken met elkaar over hoe geweldig deze reis geweest was. En dat was hij!
Onze reis ging over religieuze plaatsen en hun verhalen. Het thema moest ons aan het denken zetten, bij welke groep hoorden wij? Bij welke groep wil je horen, kortom wat is je identiteit?
Ik heb bij zowel Niek als Carolien in het boek gezet ik heb mijn identiteit gevonden, en dat is zo!
Mijn groep de groep waar ik bij hoor, is deze groep, de groep met mensen die allemaal deze bijzondere reis hebben meegemaakt. We delen allemaal de zelfde ervaringen, maar iedereen heeft ook zijn unieke momenten gehad in Israel. Maar alleen wij begrijpen elkaar, wij hebben hetzelfde meegemaakt. Wij namen namelijk deel aan de INHolland Studiereis naar Israel! Een ervaring om nooit te vergeten!